PAGE ID: 11
Uudised

Kindlustuse ABC – kuidas käituda reisikahju korral

[Kaja Hints | 15.12]

Reisimine on lõbus ja lõõgastav tegevus, kuid ka kodust eemal olles võivad meid tabada halvad üllatused ootamatutest haigustest tõsiste õnnetusteni välja. Sellistes olukordades tabab reisikindlustuse sõlminut aga tihti teadmatus, kuidas edasi käituda.

Õigeaegselt sõlmitud reisikindlustus, piisava ulatusega kindlustuskaitsed ja hüvitislimiidid loovad hea eelduse murevabaks puhkuseks. Õnnetuse korral tuleb siis vaid rahu säilitada, sest iga olukord on lahendatav,“ kinnitab 17 aastat Seesami reisikindlustuse kahjukäsitlejana töötanud Kaja Hints.

Oma karjääri jooksul tuhandeid reisil hätta sattunud abivajajaid aidanud naise sõnul tasub juba enne puhkust teada, kuidas täpselt õnnetuse korral käituda. See võib hiljem aidata kaasa kahjude kiirele ja ladusale käsitlemisele.

Et ootamatu olukord laheneks ladusalt ning kahjud saaksid kiirelt hüvitatud, jagab Seesami esindaja juhiseid reisikahju korral käitumiseks.

Sõlmi reisitõrke kindlustus kohe!

Alustuseks tuleks reisi ärajäämise kindluskaitse piisavaks kehtivuseks sõlmida reisitõrke kindlustus kohe, kui ostad reisi või lennupiletid.

Poliisi hind on sama, kuid kaitse on oluliselt pikem. Näiteks enne reisi haigestumise korral mine arsti juurde, küsi tõend haiguse alguse ja diagnoosiga ning tühista esimesel võimalusel hotell ja lennupiletid ning küsi tagastusi.

Haigus- või õnnetusjuhtumi korral pöördu kohaliku arsti poole

Kui oled välisriigis haigeks jäänud või õnnetusse sattunud ja vajad arstiabi, tuleb pöörduda lähima litsentseeritud arsti poole või haiglasse. Küsige arstilt kindlasti tõend, kuhu on märgitud haiguse diagnoos.

Kui sa ei tea, kust arstiabi saada, otsi üles kindlustusleping ning helista seal toodud meditsiiniabipartneri numbrile. Ka siis, kui vajad haiglaravi, operatsiooni või ei suuda ise ravikulusid tasuda, võta ühendust kindlustajaga või meditsiiniabipartneriga.

Kui tegemist on kergema haigestumise või traumaga ja kannatanul on võimalik ravimite, arstivisiitide jms eest ise tasuda, tuleb kahjunõude esitamiseks kõik maksekviitungid kindlasti alles hoida.

Kuriteo puhul võta ühendust politseiga

Kui kindlustatu isiklik vara peaks pikanäpumeeste valdusesse sattuma või olete langenud kuriteo ohvriks, tuleb viivitamatult pöörduda kohaliku politsei poole ja teha avaldus. Kindlasti tuleb paluda vormistada protokoll ja see koos teiste vajalike kahjujuhtumit tõendavate dokumentidega kindlustusele esitada. Taotluste esitamiseks ei pea ootama kodumaale naasmist, vaid need saab koos vajalike dokumentidega ka meili teel välismaalt saata.

Tõenda juhtunut ja hoia alles kõik dokumendid

Mis iganes juhtub, peab alati kindlustusele esitama juhtunu kohta tõendusmaterjali koos kuludokumentidega. Pildistamine on hea lahendus olukorra tõendamiseks - pildistada võid lennutablood, purunenud autoklaasi varguse korral ja isegi nähtavat kehavigastust.

Näiteks pagasi kahjustumise korral tuleb teha ja saata kindlustusele fotod kahjustunud esemest, kus on näha kahjustuse ulatus, eseme suurus, soetamisfirma ja selle tuvastamiseks muud olulised detailid. Kahjustunud hinnalised esemed tuleb alles hoida seni, kuni kindlustus on kahju suuruse kindlaks teinud.

Lennureisil kaduma läinud pagasi kohta tuleb esitada lennufirmale kohe avaldus, kuid mitte hiljem kui 7 päeva jooksul.

„Küsimuste korral tuleks kindlasti helistada oma kahjukäsitlejale. Seesamis määratakse igale juhtumile kindel kahjukäsitleja, kes hoiab kätt pulsil ja aitab kannatanut kogu protsessi vältel. Ja kuigi kindlustuse kontaktisik ei saa kaugele maale lennata, on ta telefonitsi alati saadaval,“ julgustab Kaja Hints inimesi küsimuste korral kindlustusele helistama.



































Töötaja tervis, kelle mure?

[Marit Raag | 10.06]




Vandaalid tegutsevad: lõhkised rehvid ja liimised lukuaugud

[Taavi Ottoson, Dagmar Gilden | 16.02]































Parklates saab viga paarkümmend inimest aastas

[Jaanika Käärst, Ly Jõhvik | 12.03]









Mida teha metsloomaga kokkupõrke korral?

[Liljan Männiste | 07.10]







Kindlustusteenuse pakkuja on Compensa Vienna Insurance Group, ADB Eesti filiaal, mille kaubamärgiks Eestis on Seesam. Tutvu enne ostu sooritamist lepingutingimustega www.seesam.ee ja vajadusel küsi lisainfot kindlustusspetsialistilt.
Nõustun
Teie kasutuskogemuse parandamiseks kasutame veebilehel küpsiseid. Lisateavet küpsiste kohta saab lugeda siit.