Kuidas kindlustada jalgratast varaste eest?

[Liljan Männiste | 15.06]

Kui ratas on põhiliseks liiklusvahendiks ning seda on vaja igapäevatoimetuste ajal erinevates kohtades parkida, on tingimata kõige vajalikumaks rattavarustuse osaks turvaline rattalukk. „Kauplustes müüakse mitmeid erinevaid rattalukke. Neist peamised on trosslukud, U-lukud ja kettlukud. Ühed vastupidavamatest on U-lukud, mis on aga rasked ning need ei sobi kõikidele rattatüüpidele. Kettlukud on samuti väga turvalised ja neid on lihtsam paigaldada. Trosslukud on soodsaimad ja erineva pikkusega, tänu millele saab neid kergelt paigaldada ka näiteks ümber puu või posti. Samas on neid kergem lahti muukida või läbi lõigata,“ rääkis Gilden.

Kui on aga võimalus ratta hoiustamiseks kasutada panipaika või rattaparklat, tasub seda igal juhul teha. „Ratast kaitseb veelgi enam see, kui ta on lukustatud kinnises ruumis, näiteks spetsiaalses rattaparklas või panipaigas. Kuigi sihikindlat ja osavat varast ei takista ükski uks ega lukk, valivad ka nemad pigem kergemalt kättesaadavama ohvri, seega, mida rohkem takistusi vargale tekitada, seda suurem on tõenäosus, et ratas jääb omanikule alles,“ kinnitas Gilden.

Kui ratas satub hoolimata lukustamisest varaste ohvriks, võib abiks olla kindlustus. „Seesam kindlustab jalgrattaid kodukindlustuse raames. Ratas on koduse vara hulka kuuluv ese ning selle vargus hüvitatakse nii siis, kui see on kodust varastatud kui ka kodust väljaspool. Tingimuseks on see, et ratas oli varguse ajal omaniku poolt turvaliselt ära pandud või lukustatud. Samuti on kahjukäsitlusele abiks ratta ostudokumendid ja pildid,“ selgitas Gilden, kuidas kindlustus aidata saab.

Et rattaga ohutult liigelda, tasub meelde tuletada, milline on peamine ohutusvarustus, mis igal jalgratturil olemas peab olema. „Liiklusseadusest tulenevalt peab igal alla 16-aastasel jalgratturil olema peas kinnirihmatud kiiver. Rattal peab olema töökorras pidur ja signaalkell, ees valge ja taga punane helkur ning vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane või valge helkur. Pimedal ajal sõites peab jalgrattal põlema ees valge ja taga punane tuli,“ tuletas ta meelde.

Seesam hüvitas möödunud aastal 15 000 euro eest rattavargustest tingitud kahjusid. „Valdav enamus hüvitisi jäävad alla 500€, kuid kalleim hüvitatud jalgratas maksis pea 4000 eurot,“ rääkid Gilden, lisades, „rattavarguste ja -õnnetuste arv kasvab enim suvekuudel, seega soovitame juba aegsasti valmis olla ja vajalik turvavarustus muretseda,“ soovitas Gilden.